| 6 Comments

واقعا به نظرت اگر بخوایم به درصد بیان کنیم، چند درصد زندگیمون دست خودمون و چند درصدش از پیش تعیین شده س؟
خیلی کارها دوست دارم انجام بدم... امیدوارم شرایط هم جور بشه!

6 Comments

سلام
در اين خصوص آدمها به دو دسته تقسيم ميشوند. به برخي ميگويند با كانون كنترل دروني و به برخي ديگر كانون كنترل بيروني.
كساني كه كانون كنترلي شان بيروني است همه چيز را به بيرون از خودشان نسبت ميدهند. مثلا ميگويند به دليل اينكه ترافيك زياد بود نرسيدم. يا به دليل اينكه سوالات را خيلي سخت داده بودند نتوانستم بنويسم يا ... و علت موفقيت و عدم موفقيت خودش را در عواملي بيرون از خودش ميجويد.
افراد با كانون كنترل دروني سر منشاء همه چيز را در خودشان ميبينند. ميگويند چون دير حركت كردم و به ساعت و ترافيك توجه نكردم دير رسيدم. چون خوب مطالعه نكردم نمره ام كم شد و ... اين افراد معتقدند همه چيز در دست خودشان است
ولي جبر، اختيار (تصميم انتخاب) و شانس سه عاملي هستند كه باعث ميشوند ما بعضي وقتها به دلايل غلط ببريم و يا به دلايل غلط ببازيم.
هر دو دسته اين افراد نسبت مختلفي را به آن اختصاص ميدهند و افراد با كانون كنترل دروني درصد بسيار كمي از ناكامي ها را مربوط به اين عوامل ميدانند و به درستي معتقدند كه دانش، تمرين و تجربه ميتواند تاثير آنها را كم كند.
اميدوارم هميشه ايام به كامتان و بر وفق مرادتان باشد

به نظر من 95% دست خود ماست... بیشتر مواقع مشکلاتمون ، بدبختی هامون ، ناراحتی هامون از اشتباهات قبلی خودمون سرچشمه گرفتند و نظام علی و معلولی بر دنیا حاکمه! و اون 5% یا حتی شایدم کمتر مربوط به جبر زندگی و حکمت خداست...

عزيز
فال خواستي صاف بيا پيش خودم
فال هاي مقدس مي گيرم :))))))))))))

به نظر من به جز اون اولش كه خدا تصميم گرفت كه ما رو كجاي اين دنيا بذاره بقيه ي زندگي و كلاَ آينده فقط به خودمون و انتخابامون بستگي داره.

مثل یک فیلم می مونه . با این تفاوت که دیالوگ رو خودت می گی به تناسب موقعیت ها عکس العمل نشون می دی اما نقشت از قبل تعیین شده منظورم نقش دزد و پلیس نیست که می تونه در عبور زمان تغییر کنه ... ماهیت که مرز تفاوت ها می شه و شرایط که تاحدودی نقش انتخاب رو کم رنگ می کنه... نهایتا ادم می مونه و خواسته هاش ایده هاش و از همه بالاتر تلاشش و هنر ایجاد یک هارمونی بین از پیش تعیین شده ها و تغییر پذیرنده ها و درک درست از توانمندی ها ... یه ان شاءالله هم برای تمام امیدواری ها ... راستی اون درصد تو همین ان شاءالله پنهان شده! کف هیچ فنجانی هم رؤیت نمی شه!

مثل روشن و خاموش كردن كليد برق مي مونه! با خودته اما اگر برق نباشه هي بايد كليد بزني و بزني تا بالاخره برق بياد ! شايد هم چراغتو عوض كني ولي بالاخره يك نورو پيدا مي كني و يك راه روشن! مي دونم بالاخره به چيزي كه دلت بخواد مي رسي!برات دعا مي كنم برادر خوب و مهربونم.

About this Entry

This page contains a single entry by Ali published on August 27, 2007 1:07 AM.

تصور کن... was the previous entry in this blog.

is the next entry in this blog.

Find recent content on the main index or look in the archives to find all content.

Pages

Powered by Movable Type 5.14-en